szombat, október 22, 2016

Uszoda edzéssel

Tegnap sajnos nem jött össze az uszodai kiruccanás, így kénytelen voltam ma menni:
  • Húzódzkodás létra: 5(+5kg), 5(+15kg), 5(+10kg), mindig annyiszor 10 mp pihi, ahány ismétlés volt, összesen 15+15+15 húzonc
  • Fekvenyomás + Evezés rúddal padon: 5x(4 + 4), három percenként kezdtem neki, majd a végén visszavéve a súlyt 10-10 ismétléses megállított sorozatot végeztem
  • Rolling Thunder emelés, tartás: 5x(1-1), majd 10-10, végül 30mp-30mp tartás, 10kg-os csökkentésekkel
  • Felhúzás: 10x60kg, 10x100kg, 10x140kg, 10x180kg, kis pihikkel
  • „Világ körül”: 4x1x(2x20kg), az irányt sorozatonként váltva
  • Úszás: 30 perc folyamatos gyors, egy kis intermezzóval
  • Gyógyvizes punnyadás: 15 perc
  • Hidegvizes ücsörgés: ameddig bírtam
Ennyike. A teremben 26°C.  A húzódzkodásban most három 5-ös létrát toltam, más-más terheléssel. Meg is látszott az utána következő fekvenyomáson, a szokott hat sorozat helyett ötöt éreztem biztonságosnak. A húzódzkodásban a mellizmok is terhelést kapnak, pláne úgy, hogy kiléptem a kis komfortzónámból a 15 kg-os illetve a 10 kg-os tárcsákkal.

Következett a vizes program. Lehetőleg kerülni szoktam a hétvégei uszodát, mert aránylag sokan vannak, mondjuk nem a teremben (bár most ott is négyen edzettük, szokatlan volt a hétköznapi egyedüllétekhez képest, de jó volt a hangulat, szólt a zene), hanem az uszodatérben.
Ilyenkor sok a csigatempós, fej szigorúan a víz felett típusú mellúszó mozdulatokat végző nyeletlen fejsze, ööö úszó. Ezektől óvakodni kell, mert vannak köztük vakmerőek, akik nem a többi hasonszőrű fejszefejhez (pardon úszóhoz) sorolnak be, hanem a teljesítményre törekvőkhöz. Mint egy 50 év körüli férfi, aki ma az én pályámon gondolta megóvni az egészségét egy lajhárszerű kutyaúszással. Úgy, hogy már vagy tizenvalahány hosszt letoltam, más pályákon meg csak egy-két ember úszott lassú mellet. Azaz nem számítottam arra, hogy valaki pont az én pályámon köt ki. Ráadásul nem is a pálya elején jött át hozzám, hanem valahol féltáv körül váltott sávot, ezért nem is számítottam rá.
Szabályosan letaroltam szegényt, olyan hirtelen került be a látóterembe (gyors közben ritkán szoktam előre nézni, csak akkor, ha valamilyen akadályt sejtek magam előtt), nagyon nagy volt a sebességkülönbségünk. Persze megálltam, megvártam hogy fel tud-e jönni a víz alól, vagy segíteni kell-e neki. Feljött, pontosabban a víz feldobta, de prüszkölt, köhögött, hörgött. Mondjuk nem csoda: 110 kg feletti kis habtestemmel, jelentős sebességgel csapódtam bele hátulról. Természetesen azonnal én voltam a hülye, hogy miért nem nézek előre. Persze rávágtam, hogy én ide úszni járok, nem a csajokat és az ilyen öngyilkos jelölteket lesni. Folytattam is, mert nagyon felment bennem a pumpa: ilyen típusú úszással talán a tanmedencében kellene próbálkoznia, amikor ott az úszómester és vízimentő, no meg épp takarítás miatt le van engedve a víz, ja, meg nem pályaközben váltunk sávot, pont oda, ahol egy nagydarab állat (én) jó tempóban nyomja a hosszokat. Majd igen erőteljes és határozott hangon utasítottam, hogy menjen át a szomszédos pályára, ahol egy még lassabb hölgy vitette magát a hullámokkal úszás címén. Még flörtölni is tudnak közben. Nem is szólt az aztán egy szót sem, köhécselve (biztos nyelt vagy fél liter egészséges UVszűrt uszodavizet) átevickélt a szomszédos pályára, gondolom látta a felbőszült fejemet.

A nyilvánvaló butaságot nehezen viselem. Épp elég a napi parlamenti és kormányzati híreket végigolvasni, még itt, az uszodai nyugalom szigetében is ömlik rám a szar.

Ettől a kis közjátéktól eltekintve jó kis edzést és vizes programokat tartottam.

Holnap vasárnap.

Nincsenek megjegyzések: