kedd, január 03, 2017

Könnyű erő 8. (3x5)

A mai program. Az eredeti rendszerben 2x5-ös nap van, ezt 3x5-ös napra módosítottam. Simán belefér, amúgy is kis súlyokkal nyomulok benne. Ezt eddig 5x5-ös kupacban végeztem, de az nagyon terhelő, ha majd mindennap van edzés. A 3x5 viszont nagyon frankó:
  • GridX + bemelegítés: 15 perc
  • Könnyű erő 3x5-ös nap:
    • Pincérnyomás: 3x(5-5)x@32
    • Húzódzkodás: 3x5x(+10 kg)
    • Felhúzás: 3x5x150kg, újrafogós stílus
    • Snatch + Swing: (50-50)@24 + 5x10x@48, minimális pihikkel
  • Vegyes bazár:
    • Kézisúlyzós farmer 40kg-40kg + Lábemelés függeszkedve fej fölé: 2x(1 perc + 10 lábemelés)
    • Függeszkedés: ameddig bírtam
  • GridX + nyújtások: 15 perc
  • Szauna: 1 hosszú kör
Ennyike. El sem fáradtam, de mégis edzettem. Tetszik.

Itt a GridX:


Holnap szerda.

5 megjegyzés:

MáT írta...

Szia Sanyi!
érdeklödnék, hogy a GridX a hengerezést jelenti? Természetesen GridX hengerrel ;-) Honnan sikerült beszerezned? Ez a Trigger verzió vagy a normál nagy henger?

Amúgy a bloghoz továbbra is gratula! Egy olyan blog, ami sosem fullad ki, mint a többi. Pl a mienk is.

Névtelen írta...

Hali!

Igen, a blogba be is tettem most az előbb képét. Ez a keményebbik fajta, ezért a neve GridX.
A teremben van egy zöld belsejű, az hosszabb, de az csak sima Grid, azaz puhább a külseje. De egy cég gyártja őket.

A hátamat azzal szoktam, a végtagokat, farizmokat, vállat, csípőt pedig a saját rövid, keménnyel. Ez bizony minden edzésen 2x(10-12) perc gurigázást jelent, sosem hagyom ki. De kell is, olyan, mint egy masszázs. Az elején (amikor szűk másfél évvel ezelőtt megvettem) még nagyon fájt, most már csak érzem, de az már messze van a kezdeti fájdalomtól.

A Tacticalshopban vett narancssárga, kemény szivacs hengert meg bevittem a terembe, azt ott szokták használni, én már nem használom. Nevetségesen puha ezekhez képest. Hát még az eredeti sötétkék, amit legelőször vettem. Azt meg már rég kidobtam.
Itt vettem:

https://duoker.hu/shop_search.php?search=grid

Még az ára is ennyi volt, csak akkor akciós volt, asszem 16000 Ft-ba került.
Ott van a zöld belsejű is, abból van a teremnek egy hosszú.

Köszi a gratulát, valóban ez a blog nem fullad ki, csak én edzem egyre kisebb súlyokkal :-). De jól van ez így, ma már család-munka-edzés a sorrend és nem az edzés-család-munka...

MáT írta...

Sanyi, köszi szépen a képet, meg a linket. Miután olvastam, egyből rákerestem, de a képpel csak megerősítetted, hogy jó helyen jártam.
Nekem egy régebbi kék pilates-es van, és már egy ideje piszkál a gondolat, hogy ezt nagyon le kéne cserélni. Gondoltam rá, hogy tesómtól megveszem a narancssárgát jó pénzért, amit még anno rábeszéltem, de nem is akarja eladni, meg kb ma már az is puhának számít, ahogy írod is.
Szóval Grid X lesz.

Amúgy hogy lett pont ez a márka. Ahogy rákerestem, annyi ilyen kb egyforma kemény üreges hengert dobott ki. El is csodálkoztam, hogy már mindenki, adidas, nike ilyeneket gyárt...

A blogot meg vezesd is csak így, ahogy van. Jó páran még értjük és értékeljük ezeket az "egyforma, unalmas" edzéseket.
Jó is ez így, nálam is a család-munka-edzés lett a sorrend.
Hogy a súlyok kisebbek, az meg mindegy. Dan John is megírta a "még könnyebb erő" programjában, hogy csak szépen csinálgassuk, húzzunk be mindent ismétlést, még ha könnyűnek tűnik, akkor is, és a nagy erőkifejtést tartsuk meg...kb soha napjára:
"Save the big effort for, well, never."

Csak tipp a következő etapra ez a még könnyebb erő... még kevésbé változatos, de én próbáltam, és működött ez is szépen:
http://danjohn.net/2011/06/even-easier-strength-perform-better-notes/

Névtelen írta...

Hali!
A márka onnan van, hogy 2015 őszén egy gyógytornásszal dolgoztam együtt majd 40 órát (a szakdolgozatát belőlem írta), aki amúgy TRX, meg CrossFit fanatikus lány (simán húzódzkodik 6-ot illetve lefut 15 km-t, felhúz 100 kg-ot, szóval nem egy műkedvelő), na ő ajánlotta hogy vegyek ilyet.
Sőt még ilyet is használtunk, erősködött is, hogy vegyek:

http://www.dunafit.com/masszazs-regeneracio/trigger-point-quaballer-masszirozo-henger

Ez sokkal-sokkal durvább, mint a GridX henger, úgyhogy ettől már megfutamodtam. Brutálisan tud fájni egy nagy izomtömeggel/testsúllyal rendelkező emberkénél...

MáT írta...

Hi,

értem. Nekem is eldölt. Lesz egy olyan, mint a te hengered. Amit a masször ajánlott, azt pluszban kicsit húzósnak érzem anyagilag, föleg úgy, hogy a grid x-szel is elég jól meg lehet gyúrni magunkat, mármint elég fájósan, akkor nem hiányzik egy még durvább.
Mondom úgy, hogy én nem vagyok böven 100kg.

(a csaj meg kemény :P Nem baj, ha egy nö nem puhány ;-) )